Ikona dostępności

Samodzielny Publiczny
Zespół Opieki Zdrowotnej Nr 1
w Rzeszowie

Znajdź poradnię / lekarza / stronę
Zamknij wyszukiwarkę

Covid

Covid

Ruszyła możliwość szczepienia drugą dawką w dowolnym punkcie oraz loteria dla zaszczepionych

Od 1 lipca możesz przyjąć druga dawkę szczepionki przeciw COVID-19 w dowolnym punkcie szczepień. Ruszyła również loteria z nagrodami dla osób w pełni zaszczepionych. Zarejestruj się i wygraj nawet milion złotych. Aby zmienić termin szczepienia lub zapisać swój udział w loterii, wystarczy zadzwonić na bezpłatną infolinię 989 albo zalogować się na swój profil na www.pacjent.gov.pl. Cały czas trwają konkursy dla samorządowców mobilizujące mieszkańców swoich gmin. Dodatkowo zniesiono limity zgłaszanych na szczepienia pracowników przez zakłady pracy.
 
Od początku lipca wszystkie osoby, które przyjęły pierwszą dawkę szczepienia przeciw COVID-19, mogą przyjąć drugą dawkę w dowolnym miejscu. To kolejne udogodnienie w Narodowym Programie Szczepień, które nie ogranicza w planowaniu wakacji. Również 1 lipca rusza loteria z nagrodami dla wszystkich pełnoletnich osób w pełni zaszczepionych.

Druga dawka przeciw COVID-19 w dowolnym punkcie szczepień

Początkowo obowiązywała zasada, że druga dawka szczepienia przeciw COVID-19 podawana jest w tym samym punkcie co pierwsza. W okresie wakacyjnym może to bardzo ograniczać planowanie wyjazdów po Polsce. Wychodząc naprzeciw Narodowy Program Szczepień, umożliwia w prosty sposób zmianę miejsca przyjęcia drugiej dawki. Możesz to zrobić:

  • za pośrednictwem bezpłatnej infolinii 989 – konsultant poprosi o Twój nr PESEL oraz miasto lub adres nowego punktu szczepień,
  • logując się na Internetowym Koncie Pacjenta na stronie www.pacjent.gov.pl – tam w zakładce szczepienia przeciw COVID-19 możesz kliknąć „Zmiana wizyty” i wybrać dowolny punkt szczepień.

Pamiętaj, że jeżeli chcesz przyjąć drugą dawkę w tym samym punkcie, nie musisz dokonywać żadnych zmian. Wystarczy, że zgłosisz się w wyznaczonym terminie i przyjmiesz drugą dawką. Po otrzymaniu pełnego szczepienia możesz zapisać się do loterii z licznymi nagrodami.

Milion złotych za zaszczepienie się

1 lipca ruszyła loteria z nagrodami dla osób pełnoletnich w pełni zaszczepionych. Osoby zaszczepione jedną dawką Johnson&Johnson lub dwiema dawkami szczepionek firm Astra Zeneka, Moderna lub Pfizer mogą rejestrować się w narodowej loterii. Wystarczy mieć ukończone 18. rok życia. Zarejestruj się, dzwoniąc na bezpłatną infolinię 989 lub logując się na swoim Internetowym Koncie Pacjenta przez stronę www.pacjent.gov.pl. Wyraź zgodę i weź udział w loterii, która potrwa do 30 września 2021 r.

– Dziś wystartowała Loteria Narodowego Programu Szczepień. Promocja loterii rozpoczyna się dziś o północy, a już zarejestrowało się ponad 200 tys. osób. Jeśli chodzi o natychmiastowe wygrane, to już ponad 100 tys. zł zostało wygranych przez pierwsze ponad 300 osób – powiedział szef KPRM Michał Dworczyk.

Każdy w pełni zaszczepiony ma cztery szanse na nagrody: jedną nagrodę natychmiastową, jedną  nagrodę tygodniową, jedną nagrodę miesięczną oraz jedną nagrodę finałową.

  • Nagrody natychmiastowe – codziennie do wygrania nagrody pieniężne o wartości 200 zł lub 500zł,
  • Nagrody tygodniowe – to nagrody pieniężne w wysokości 50 tys. złotych oraz hulajnogi elektryczne,
  • Nagrody miesięczne – pieniężne w wysokości 100 tys. złotych oraz samochody osobowe,
  • Nagrody finałowe – losowanie 6 października – dwa razy po 1 mln złotych oraz dwa samochody osobowe.

Organizatorem loterii jest Totalizator Sportowy Sp. z o.o. Szczegóły dotyczące loterii, nagród, regulaminu oraz terminów losowań dostępne są na www.gov.pl/szczepimysie/loteria.

 

Unijny Certyfikat COVID

Rozporządzenie dotyczące Unijnych Certyfikatów COVID (UCC) będzie stosowane w Unii Europejskiej od 1 lipca. Mimo to, wszystkie państwa członkowskie, które przeszły testy techniczne i są gotowe do wydawania oraz weryfikacji certyfikatów, mogą już zacząć korzystać z systemu na zasadzie dobrowolności. Polska jest w tym gronie.

Jest, ale jeszcze będzie

Unijny Certyfikat COVID ułatwi podróżowanie po Unii Europejskie. Nic więc dziwnego, że wiele osób chce go mieć. Jak go zdobyć, kto może to zrobić i gdzie go znaleźć? Wyjaśniamy!

W tym momencie jest tylko jedno miejsce, z którego można pobrać Unijny Certyfikat COVID.

To Internetowe Konto Pacjenta (IKP). Certyfikat znajdziecie po zalogowaniu się (np. profilem zaufanym), w zakładce „Certyfikaty” (znajdziecie ją na dole strony). Będąc tam wystarczy wybrać rodzaj certyfikatu i kliknąć „Pobierz kod QR”. Później wystarczy zapisać dokument na swoim urządzeniu lub wydrukować.

WAŻNE! Certyfikat mogą pobrać tylko osoby, które:

  • są w pełni zaszczepione - otrzymały dwie dawki szczepienia lub przyjęły jednodawkową szczepionkę. Certyfikat jest ważny od 14. do 365. dnia po podaniu ostatniej dawki lub
  • otrzymały negatywny wynik testu na obecność koronawirusa (czas ważności certyfikatu to 48 godzin) lub
  • wyzdrowiały po COVID-19 (certyfikat jest ważny od 11. do 180. dnia od uzyskania pozytywnego wyniku testu PCR).

Jeśli jesteście w jednej z tych grup – już dziś możecie pobrać swój Certyfikat.

Tak jak wspominaliśmy na początku - rozporządzenie dotyczące Unijnych Certyfikatów COVID będzie stosowane w Unii Europejskiej od 1 lipca. Przed tym terminem pojawią się nowe możliwości pobrania dokumentu. Certyfikaty pojawią się w aplikacjach IKP oraz naszej – mObywatel.

Co jest w telefonie?

Kto zna i ma naszą aplikację może teraz zapytać – ale przecież w mObywatelu już jest certyfikat o zaszczepieniu? To prawda, ale nie jest to unijny certyfikat (UCC), a krajowe zaświadczenie. Takie zaświadczenie pobrało już z naszej aplikacji ponad pół miliona użytkowników!

Do 25 czerwca pojawi się aktualizacja naszej aplikacji, a wraz z nią – zamiast krajowych zaświadczeń pojawią się uznawane w krajach Unii Europejskiej Certyfikaty COVID. Od tego momentu swój Certyfikat będziecie mieli zawsze pod ręką, razem z innymi dokumentami, w aplikacji na telefonie. Wybierając się na wakacje w UE, wystarczy że na ekranie swojego telefonu pokażecie dostępny tam kod QR.

Żeby było jeszcze prościej – przygotowaliśmy odpowiedzi na 10 najczęściej pojawiających się pytań. Przeczytajcie i wszystko będzie jasne.

  1. Czy certyfikat obecnie dostępny w aplikacji mObywatel jest akceptowany podczas kontroli granicznej?

Teraz w aplikacji mObywatel znajdziecie krajowe zaświadczenie o zaszczepieniu. Mogą je pobrać osoby w pełni zaszczepione, czyli takie, które przyjęły obie dawki szczepionki lub jednodawkową szczepionkę. Obecnego certyfikatu - ze względu na brak obowiązujących międzynarodowych regulacji prawnych - nie można stosować podczas odprawy granicznej.

Unijny Certyfikat COVID (UCC), uznawany podczas kontroli granicznej, pojawi się w mObywatelu (wraz z tłumaczeniem na język angielski) do 25 czerwca. To nie za późno - rozporządzenie dotyczące UCC zacznie obowiązywać w UE 1 lipca.

  1. Czy certyfikat dostępny na Internetowym Koncie Pacjenta jest akceptowany podczas kontroli granicznej?

Nie ma takiej gwarancji – kraje UE nie są jeszcze zobowiązane do uznawania tego dokumentu. Mogą, ale nie muszą tego robić. Niepewność zniknie 1 lipca – wtedy zaczną obowiązywać unijne przepisy regulujące tę kwestię. 

  1. Kiedy w aplikacji mObywatel zostanie opublikowany Unijny Certyfikat COVID (UCC)?

Unijny Certyfikat COVID w aplikacji mObywatel będzie dostępny około 25 czerwca.

  1. Czy dostępny obecnie w aplikacji mObywatel kod może służyć do okazania statusu ozdrowieńca lub negatywnego wynik testu na obecność koronawirusa?

Nie. Dostępny w mObywatelu kod nie zawiera takich informacji, jest powiązany z krajowym certyfikatem potwierdzającym jedynie przyjęcie pełnej dawki szczepienia. Unijny certyfikat, wraz z tłumaczeniem na język angielski, dostępny będzie w mObywatelu około 25 czerwca.

  1. Potrzebuję informacji o szczepieniu w języku angielskim, by pokazać ją na granicy. Czy w mObywatelu znajdę takie informacje?

Jeszcze nie, około 25 czerwca – tak. Dostępne obecnie w mObywatelu zaświadczenie o zaszczepieniu jest dokumentem krajowym. Unijny certyfikat potwierdzający szczepienie (wraz z tłumaczeniem na język angielski) pojawi się w mObywatelu do 25 czerwca.

  1. Potrzebuję informacji o wykonanym teście lub statusie ozdrowieńca. Czy w mObywatelu znajdę takie informacje?

Obecnie dostępne w mObywatelu zaświadczenie jest dokumentem krajowym i zawiera wyłącznie potwierdzenie otrzymania pełnej dawki szczepienia. Unijny certyfikat z informacją o teście i / lub statusie ozdrowieńca, wraz z tłumaczeniem na język angielski, będzie dostępny w mObywatelu około 25 czerwca.

  1. Gdzie znajdę aktualne informacje o dokumentach niezbędnych przy podróży do jednego z krajów UE?

Stale aktualizowane informacje znajdziesz na stronie: https://reopen.europa.eu/pl

  1. Czy obcokrajowcy lub osoby bez ważnego dowodu osobistego mogą pobrać aplikację mObywatel, a w niej obecne już krajowe zaświadczenie o zaszczepieniu, a później Unijny Certyfikat COVID?

Nie. Aplikacja mObywatel jest dostępna wyłącznie dla osób z polskim obywatelstwem, posiadających ważny dowód osobisty.

  1. W jaki sposób obcokrajowiec lub osoba bez ważnego dowodu osobistego może otrzymać aktualny certyfikat?

Certyfikat powinien być wydany (w formie wydruku) w przychodni realizującej Twoje szczepienie. Certyfikat jest dostępny natychmiast po otrzymaniu pełnej dawki szczepienia.

  1. Skąd pobrać aplikację mObywatel?

Więcej informacji o Unijnym Certyfikacie COVID na https://www.gov.pl/certyfikat

 

Plakat dotyczący e-skierowań na szczepienie przeciw COVID-19, zawierający numer telefonu rejestracji 989 oraz informację, że infolinia działa całą dobę. Plakat pobrany ze strony Ministerstwa Zdrowia.

Szczepienia przeciw COVID-19

Rejestracja poszczególnych grup wiekowych

10 maja ruszyła rejestracja na szczepienie przeciw Covid-19 dla wszystkich chętnych

 Plakat zawierający inforamcje, że od poniedziałku czyli 17.05.2021 roku ruszają szczepienia przeciw COVID-19 dla 16 i 17 latków

Szczepienia dla nastolatków – rejestracja młodzieży w wieku 16 i 17 lat

Już 17 maja, zostanie otwarta rejestracja dla osób powyżej 16. roku życia. Oznacza to, że w poniedziałek e-skierowania zostaną wystawione osobom, które do 17 maja 2021 r. skończyły 16 lat oraz wszystkim osobom z rocznika 2004.

Co z osobami z rocznika 2005, które 16 lat skończą dopiero w nadchodzących tygodniach? E-skierowania będą wystawiane wraz
z ukończeniem 16 lat – raz w tygodniu, w poniedziałki.
Jeśli więc 16. urodziny będziesz obchodził np. 19 maja, to Twoje e-skierowanie będzie wystawione w poniedziałek 24 maja. Wtedy też będziesz mógł zapisać się na termin i godzinę szczepienia przeciw COVID-19.

Dzięki uruchomieniu szczepień dla osób niepełnoletnich, osoby z rocznika 2003 nie muszą już czekać z rejestracją do dnia ukończenia 18 lat. Od poniedziałku wszystkie osoby z rocznika 2003 będą miały wystawione e-skierowanie i będą mogły zarejestrować się na szczepienie przeciw COVID-19.

Proces szczepień młodzieży – kwestionariusz i zgoda opiekuna

16 i 17-latkowie przed przystąpieniem do szczepienia muszą wypełnić formularzKwestionariusz wstępnego wywiadu przesiewowego przed szczepieniem osoby niepełnoletniej przeciw COVID-19. Możesz to zrobić w domu – kwestionariusz jest dostępny do pobrania i wydruku tutaj. Zachęcamy do tego rozwiązania! Wcześniej uzupełniony i podpisany kwestionariusz oraz zgoda, to brak konieczności obecności rodzica podczas szczepienia.

Ważne! Kwestionariusz wypełnia zarówno osoba szczepiona, jak i rodzic lub opiekun prawny nastolatka.

Jeśli do Punktu Szczepień przyjdziesz bez wypełnionego formularza – dostaniesz go do wypełnienia w placówce. W takiej sytuacji osoba niepełnoletnia musi przyjść na szczepienie z rodzicem lub opiekunem prawnym, który wyraża zgodę na zaszczepienie.

Jesteś przewlekle chory? Nie zwlekaj i zaszczep się przeciw COVID-19

Chcemy, żeby osoby przewlekle chore, które są najbardziej narażone na ciężki przebieg choroby COVID-19 lub śmierć z jej powodu, były zaszczepione jak najszybciej. Dlatego nie zwlekaj i zaszczep się przeciw COVID-19.

Jeśli jesteś pacjentem:

  • dializowanym z powodu przewlekłej niewydolności nerek,
  • z chorobą nowotworową, u którego po 31.12.2019 r. prowadzono leczenie chemioterapią lub radioterapią,
  • z chorobą nowotworową, ale przed rozpoczęciem leczenia,
  • po przeszczepach komórek, tkanek i narządów, u którego prowadzi się leczenie immunosupresyjne,
  • oczekującym na przeszczep,
  • poddawanym przewlekłej wentylacji mechanicznej,

- możesz się zaszczepić priorytetowo. Kliknij tutaj i dowiedz się, na jakich zasadach odbywa się szczepienie osób przewlekle chorych.

 

Plakat z informacją dotyczącą Szczepień w zakładach pracy - zgłoszenia od 4 maja. Plakat pobrany ze strony internetowej KPRM

Szczepienia w zakładach pracy

4 maja rozpocznie się rejestracja na szczepienie w zakładach pracy. Będzie to możliwe tylko w tych miejscach, gdzie pracodawcy uda się zebrać minimum 300 chętnych do przyjęcia preparatu. Zakład pracy może zgłosić:

  • pracowników zakładów pracy,
  • członków samorządów zawodowych i stowarzyszeń branżowych,
  • osoby współpracujące (zatrudnione na umowę cywilnoprawną lub prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą),
  • studentów, którzy ukończyli 18 r.ż. (zgłasza szkoła wyższa),
  • członków rodzin tych osób.

 

Rejestracja na kilka sposobów

Przypominamy, że strona internetowa pacjent.gov.pl to nie jedyna forma zgłoszenia. Zawsze można zarejestrować się:

  • przez infolinię 989,
  • wysyłając SMS – o treści „SzczepimySie” na numer 880 333 333,
  • w punkcie szczepień – zachęcamy do telefonicznej rejestracji. Numery do punktów szczepień dostępne są m.in. na stronie gov.pl/szczepimysie. Pamiętaj, że osobista wizyta w punkcie szczepień może wiązać się z koniecznością stania w kolejce oraz jest bezpośrednim narażaniem na ryzyko zakażenia. Zostań w domu i zapisz się zdalnie.

W celu zapisania się na szczepienie poprzez e-rejestrację na stronie głównej pacjent.gov.pl, należy zalogować się profilem zaufanym lub dowodem osobistym z warstwą elektroniczną (tzw. e-dowód). Osoby, które posiadają konto internetowe w bankach spółdzielczych, PKO BP lub Pekao SA mają możliwość zalogować się do formularza zgłoszeniowego takimi samymi danymi, których używają do logowania się na swoje konto internetowe iPKO lub Inteligo w PKO BP, konto internetowe w Pekao SA lub banku spółdzielczym.

1. Zadzwoń na całodobową i bezpłatną infolinię - 989

Możesz to zrobić sam lub może Cię zapisać ktoś bliski z rodziny. Do zapisu wystarczy numer PESEL oraz numer telefonu komórkowego. Na podany numer otrzymasz SMS z potwierdzeniem umówienia wizyty na szczepienie. W ten sposób możesz zarejestrować swoich dziadków lub rodziców. Wystarczy, że rozpocznie się etap szczepień i będziesz miał numer PESEL bliskiej osoby.

Podczas rejestracji wybierzesz dokładny termin oraz miejsce szczepienia. Następnie otrzymasz SMS z potwierdzeniem umówienia wizyty na szczepienie.

2. Zarejestruj się elektronicznie poprzez e-Rejestrację dostępną na pacjent.gov.pl

System zaproponuje Ci pięć dostępnych terminów w punktach szczepień, które znajdują się blisko Twojego adresu. Jeśli żaden z proponowanych terminów nie będzie Ci pasował albo będziesz chciał zaszczepić się w innym punkcie, w innym mieście – będzie taka możliwość. Wystarczy, że skorzystasz z dostępnej wyszukiwarki i wskażesz dogodną dla Ciebie datę i lokalizację.

Zaraz po dokonaniu rezerwacji, otrzymasz powiadomienie SMS, a następnie ponownie przypomnimy Ci o szczepieniu dzień przed planowanym terminem.

Jeśli chcesz skorzystać z tego sposobu rejestracji, musisz posiadać Profil Zaufany. Jeżeli go nie masz, skontaktuj się z infolinią NFZ 989, bezpośrednio z wybranym punktem szczepień lub skorzystaj ze wsparcia swojej przychodni.

3. Zarejestruj się w naszej Przychodni POZ Nr 5

Do rejestracji nie potrzebujesz żadnych dodatkowych danych czy dokumentów, wystarczy że podasz swój nr PESEL.

Zarejestruj się osobiście w rejestracji przychodni:
Rzeszów, ul . Klementyny Hoffmanowej 8a
lub telefonicznie: 178535973

Dla osób, które nie są w stanie samodzielnie dotrzeć do punktu szczepień, uruchomione zostały mobilne zespoły szczepiące. Jeśli potrzebujesz pomocy, zarejestruj się na szczepienie bezpośrednio w punkcie szczepień. Informacje, które punkty szczepień w okolicy dysponują zespołami wyjazdowymi, dostępna jest na infolinii pod numerem telefonu 989.

Plakat zawierający informację o nowym kanale szczepień polegającym na: wyłaniu wiadomości SMS na numer 664908556 o treści szczepimy się. Plakat pobrany ze strony Ministerstwa Zdrowia.

Jesteś przewlekle chory? Nie zwlekaj i zaszczep się przeciw COVID-19

Rejestracja pacjentów onkologicznych, dializowanych, po przeszczepach i mechanicznie wentylowanych rozpoczęła się 10 marca 2021 r. Szczepienia - 15 marca. Chcemy, żeby osoby przewlekle chore, które są najbardziej narażone na ciężki przebieg choroby COVID-19 lub śmierć z jej powodu, były zaszczepione jak najszybciej. Dlatego nie zwlekaj i zaszczep się przeciw COVID-19.

Jeśli jesteś pacjentem:

  • dializowanym z powodu przewlekłej niewydolności nerek,
  • z chorobą nowotworową, u którego po 31.12.2019 r. prowadzono leczenie chemioterapią lub radioterapią,
  • z chorobą nowotworową, ale przed rozpoczęciem leczenia,
  • po przeszczepach komórek, tkanek i narządów, u którego prowadzi się leczenie immunosupresyjne,
  • oczekującym na przeszczep,
  • poddawanym przewlekłej wentylacji mechanicznej,

- możesz się zaszczepić priorytetowo. Kliknij tutaj i dowiedz się, na jakich zasadach odbywa się szczepienie osób przewlekle chorych.

Najnowsze informacje na temat szczepień COVID-19 znajdziesz na stronie Ministerstwa Zdrowia.

Plakat informujący o stronie internetowej www.gov.pl/szczepimysie gdzie znajdziemy więcej informacji o szczepieniach przeciw COVID-19

Udostępnij

Pliki do pobrania

Kwestionariusz wstępnego wywiadu przesiewowego przed szczepieniem osoby niepełnoletniej przeciw COVID-19

Pobierz plik (PDF, 0.21 MB)

Strona korzysta z cookie / ciastek w celu realizacji usług i zgodnie z dokumentem Klauzula informacyjna.

Zamknij